Vem förstås invandrarsvenska (när den är som sämst)?

Idag åkte jag buss hem. Jag visste inte riktigt om mitt busskort skulle funka, och frågade. Samtalet löd:
"Hej, jag vet inte riktigt om mitt busskort funkar. Jag tror det slutar funka klockan åtta."
"Har du inte (...) om kortet (...) före?"
"Eeeh, jo. Det tror jag."
"(...) läsa (...)"
"Ja."
"(...) du kan gå på (...)"
"Tack så hemskt mycket!"
Jag hatar sådant. Vad ska man säga, "jag hör tyvärr inte vad du säger", och om man inte hör den gången då? "Vad sa du nu då? Ursäkta, jag hör inte. Neeej, jag är inte döv, men du mumlar som en jävla idiot."
Okej, nu ska jag inte bara klaga på invandrare. Svenskar kan också vara förjävliga om de mumlar, det är förstås alla när de mumlar. Men speciellt den där invandrarklangen + mummel. Jag förstår inte.
Så snälla busschaufförer (och alla andra); prata tydligare!

ok let's go

jag vill berätta:

namn:
kompis?

adress:

sida:

du ville berätta:

ollonborre
RSS 2.0