Om döden

Om man dör. Då är man död. Och när man sedan är död, då kanske man återuppstår i ett annat - bätte, sämre, likadant - liv. Man kanske blir älskad. Eller oälskad. Eller väldigt väntad. Eller inte väntad alls. Kanske blir allt liksom... så mycket bättre. Om man hamnar i typ en kunglig familj. Inte för att allt måste bli bättre då, men ändå. Eller så hamnar man hos någon knarkare. Eller en sextonårig, gravid slampa. Eller ett lesbiskt par. 
Fast grejen är den, att det vet man inte. Allt kanske blir skitbra, men den man är nu (den jag är nu) kommer inte veta det. För jag kommer att vara död. Jag menar, jag minns ju inte något från något tidigare liv. Så om jag skulle återuppstå skulle det inte vara som mig, utan som någon annan. 
Så även om allt skulle bli bättre skulle jag inte veta vad sämre är.

ok let's go

jag vill berätta:

namn:
kompis?

adress:

sida:

du ville berätta:

ollonborre
RSS 2.0